Een uitdaging


Het was voor mij wel even afwegen wel of niet 14 dagen lang op de Friese karpers te gaan vissen, maar de kogel is door de kerk.

Het lang gerekte Prinses Magrietkanaal 
In de afgelopen winter toch wat gesprekken gevoerd met een aantal fanatieke kanaalvissers en gaven al snel te kennen,”man dat moet je zeker gaan doen”. Dit is een pracht van een uitdaging voor je, en heb ik eerlijk gezegd er ook wel zin in.

Zit al heel wat jaren op het vakantieadres aan het Prinses Magrietkanaal en heb ik zelf persoonlijk me toen niet echt toegelegd op het karpervissen daar,wat locatie betreft zit ik er wonderschoon en heb ik verder geen tent nodig, nou laat het 10 meter afstand zijn waarin wij bivakkeren dus wat wil ik nog meer.

Er liggen zeker mogelijkheden daar, omdat er karpers voorbij trekken, want in die zelfde contreien is vorig jaar in de maand augustus nog een schub afgekomen van tegen de 30 pond en een van 25 pond. Dat geeft mij dan natuurlijk vertrouwen,ook zijn er verschillende bodem structuren in dat water te vinden en dat is bij mij altijd welkom.

Heb een nadeel dat ik helaas door gezondheids redenen niet meer kan nachtvissen, dus ben ik afhankelijk van de morgen bij licht tot de duisternis valt in de avond. Maar goed dat neem ik op de koop toe, ben er in ieder geval klaar voor en zie wel waar het schip strand. Op vrijdag 19 juli ga ik van start en zal op donderdag 1 augustus de vis sessie ten einde zijn. Aan het eind zal ik weten wat het is geworden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

We zullen hem missen.

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.