Bossche boilies voert boventoon.

Na over en weer bellen met elkaar hebben Chris Ruiter en ik besloten om op vrijdag 4 april samen maar weer eens op pad te gaan. We vissen samen al enige tijd samen en vermaken ons met zijn tweeën altijd prima. De winter wat achter ons ligt, ( als je het winter wilt noemen ) hebben we met elkaar vele uren doorgebracht.

Ook hebben we in die tijd heel veel dingen mooi kunnen testen en hadden we samen besloten, als het water wat meer in temperatuur zou stijgen, we samen met een verschillende Bossche boilie soort aan de slag te gaan. 

Het weer was prima en rond half negen kwam ik aan op een van de mooie vis putten van hengelsport vereniging ONS Vermaak uit Kampen. Een half uur later is Ruiter ook gearriveerd. Hij liet weten gelijk met de Bossche boilie te starten, en ik nog even dit alles op zich liet wachten. 

Chris had zijn eerste hengel inmiddels ook te water en kreeg geen kans om zijn tweede klaar te maken, want na nog geen drie minuten was het bij hem al raak, een mooie spiegelkarper gleed het net binnen, waarna een uur later op de Bossche de tweede karper zich weer melde, dit keer een Schub. Bij mij was verder niets te bespeuren en liet ik Ruiter weten nog even te wachten met de inzet van de Bossche, en ja hoor ruim een uur later is het weer raak bij Chris en was het wederom raak aan het bekende recept en was het weer een mooie schub. Even later knalt bij mij de waker als een raket naar boven en dit aan een 10mm pup up Boilie, helaas verspeelde ik deze door een breuk in het onderlijntje. 

Intussen stond mijn besluit nu ook vast om te starten met de Bossche Boilie en begon de
tijd ook te dringen, want een visdag is zo weer voorbij. Nou u zult het geloven of niet, had nog geen vijf minuten dit alles gedropt of het was al raak, Ruiter laat weten, ‘kijk dit had je veel eerder moeten doen” en ja dit keer moest ik hem toch geloven. Zo lag bij mij dus ook een mooie schub op de mat, en was de vierde karper van de dag op de Bossche Boilie een feit geworden. Vandaar de kop boven dit verhaal dat deze kwaliteit boilie zijn diensten zeker even bewezen en de boventoon voerde van weer een prachtige visdag.

De vissen werden gehaakt op een eenvoudige Engelse montage en dat met een haakje tien. Wie weet als het water nog meer opwarmt en de vis nog actiever wordt wij nog veel meer van deze prachtige vissen zullen vangen op de vertrouwde bollen die bij ons twee nu zeker altijd mee gaan in de tas. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

We zullen hem missen.

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.