Het moeten zet menig karpervisser aan het denken.

Ben nu aan een onderwerp gekomen wat door vele karpervissers in het hoofd  speelt, en dat is de kop die ik hier boven heb gezet. Nu het nog koud is zijn er al velen weer bezig met het voorbereiden voor het nieuwe seizoen echt losbreekt. 

Sommigen hebben hun plannen al lang klaar, en kunnen eigenlijk niet wachten om te beginnen aan hun vissessie. Maar komen al die plannen in de praktijk wel tevoorschijn, dat is de vraag. Je kunt heel veel doen met de theorie ,maar in de praktijk moet het altijd nog maar blijken. 

Vis al ruim veertig jaar op karper, en heb er velen zien komen maar ook zien gaan. Er zaten er bij die na een jaar alles te koop zette, en was het al snel gedaan, nu kom ik ze nog wel eens tegen in het dorp, op de fiets of lopend. Er word geen woord meer gewisseld over het vissen, in een keer afgelopen. 

Ik zie het meer in, het moeten vangen, en geen plezier beleven aan je passie, dan is het vaak ook gauw voorbij met alle plannen. De echte doorzetters kunnen daar veel beter mee omgaan, al zijn in die groep er ook een aantal die hun keuzes al snel hebben gewijzigd. 

Wil je het goed doen, dan moet je er ook veel voor over hebben, denk maar aan het
aanvoeren van de plek, observeren, en ga maar door, je bent er gewoon elke dag mee bezig, en dat breekt vaak de meesten toch op, ( is het schande? )  ik vindt van niet. Wat ik wel jammer vindt is, dat door zelf de ladder zo hoog te leggen, je mooie hobby verloren gaat, en dat is echt zonde.

Mij tip is dan ook, hou plezier in je hobby, zodat je altijd vrolijk en vrij weer naar huis gaat met die gedachten van, ( morgen komt er weer een dag ) dan weet ik zeker dat je het jaren vol zult houden. Het moeten, zet je vaak aan het denken, en dan valt zoals ze vaak zeggen, het dubbeltje aan de verkeerde kant, dat moet je toch niet willen?.  

Reacties

Populaire posts van deze blog

We zullen hem missen.

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.