Eenmixvan zoet met vismeel levert ook vangsten op.

Zoals jullie wel weten is de naam van EENNMIXVAN niet voor niets ontstaan. Al ruim drieënveertig jaar vis ik al op karper en blijft het altijd nog een must om te doen. Bij mij is karpervissen van alle formaat, dat wil dus zeggen, dan met de pen, dan is het weer met de feederhengel en zoals velen doen, ook statische vissen.

Experimenteren zit in mijn bloed, soms levert het wat op, maar je zit er ook wel eens naast. We zijn er samen wel over eens dat er geen wondermiddelen bestaan, de karper is de meest slimste vis op aarde, zeg ik altijd maar. 

Ik zeg wel eens, dat ze net een ezel zijn, ze laten zich niet altijd stoten tegen de zelfde steen, en daar zit veel waarheid in. 

Daarom is deze takt van sport zo mooi want je blijft er mee bezig. Zo heb ik onlangs eens weer de feeder gepakt met de method , wat de laatste jaren ook zeer gewild is om te doen. 

Op de method zette ik zeer zoet voer, en in de PVA een aantal 10mm boilies die ik even aan de haak vast zet, nu komt het, de onderlijn waarop ik altijd een loodje heb gemonteerd zet ik compleet vol met kleine vismeelpelletjes (zie foto) daarna is het een kwestie van op de plek gooien en vissen maar.

Op deze manier heb ik ook al heel wat karpers kunnen strikken. En dan geeft je weer een voldoening, maar ook het gevoel, van dat bezig blijven met dat soort dingen positief kan uitpakken. Wil ook zeker de tip geven, dat het ook effect heeft als het warm weer is, en de karper boven in te vinden is. Het mag dan gemiddeld twee meter diep zijn of het liefst nog iets minder. Weet zeker dat het werkt, wat ik er dan wel extra in het methodvoer bij doe is gemalen POPUP bolletjes. 

Dit was tot nu toe even het laatste verhaal, want het is tijd voor vakantie, en wil ik langs deze weg iedereen dat toe wensen. En is dit zeker het proberen waard. Ook als je statische vist kun je dit ook zeker inzetten. Allemaal een goede vangst.  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.

Bierworst laat menig karper verleiden.