Kansen worden steeds groter om weer karper te vangen.

Nu ik dit schrijf zijn we alweer in de maand februari beland. Als we praten van een winter dan kunnen we daar heel kort over zijn tot nu toe, helemaal niets. Een korte en flinke nachtvorst zette even de boel op zijn kop, maar stelde dit alles niets voor.

Langzaam maar zeker kruipen we weer uit onze schulp om weer eens een poging te wagen en een mooie karper over het koortje het net in te laten glijden. Natuurlijk moet je in deze tijd met beleid naar de waterkant toe gaan, en zeker gezien de watertemperatuur is het een kwestie van de keuze die je maakt, in wat voor water je gaat vissen. Reis je af naar een ondiepe put of plas, of kom je in diepere wateren terecht. Ja dan moet je het koppie zeker gebruiken, gezien de aanpak.

Maar ben er van overtuigd, dat de kansen gezien de maanden die ons weer naderen, er zeker een karper te vangen is. Weet het nog goed dat ik in 2015 op een diepte van nog geen 60 cm mijn eerste vis van het seizoen wist te vangen (zie foto), en dat gebeurde in de laatste week van februari. Ik had een klein PVA zakje met kruimel bolletjes en een pop up boilie van 12mm gemonteerd, en wist binnen een uur deze vis al te vangen.

Ja en zo raar kan het soms gaan, maar over het algemeen heb ik ervaren dat zeker de maanden februari, maart, en april al flink productief kunnen zijn. Het is een kwestie van een goede aanpak, wat je zeker al mooie vangsten op kunnen leveren. Wat mij betreft, allemaal weer heel veel succes.



Reacties

Populaire posts van deze blog

We zullen hem missen.

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.