Het jaar is voorbij gevlogen aan de waterkant.

 

Het jaar is voorbij gevlogen 

De maand december is werkelijkheid geworden en is voor mij het visseizoen voorbij. Heel wat jaren heb ik in de winter op karper gevist maar dat is voorbij. Ten eerste ouder geworden en ten tweede staat gezondheid voor mij voorop, en dan is de keus snel gemaakt. Moet zeggen dat het jaar voorbij is gevlogen aan de waterkant en ik zeker niet ontevreden ben over de vangsten. Dat het elk jaar moeilijker word daar zijn we het allemaal wel over eens maar dat heeft toch wel te maken met veel factoren. De natuur, verheldering van het water, warmere omstandigheden wat veel insecten met zich mee heeft gebracht en een eldorado is voor vissen. Ook weten we dat we getroffen zijn door de COVID19 en dat heeft ons ook veel mensen naar de waterkant gebracht.

Velen zijn met een vaste hengel gaan vissen op de witvis, maar ook velen op karper en dat heeft ook de nodige rol gespeeld in vele wateren. De hengeldruk werd steeds groter en de karper raakte al hoe meer gedresseerd. Dat wil dus niet zeggen dat we deze mensen dit niet gunnen, maar het telt wel. Ook het voeren kenden bij velen een verkeerde aanpak die totaal niet het wel een wee kende hoe en wat. Ook dat mag geen schande worden genoemd zeker als je voor het eerst op karper aan het vissen bent. Het geloof van verhalen die de ronden gaan brengen je al snel in de verleiding maar dat is de commerciële kant waar mensen mee worden overspoelt en dat is zeer jammer vindt ik persoonlijk.

Ben over mijn eigen aanpak zeer tevreden en daar ben ik trots op, klein aas heeft mij de meeste karpers doen landen en heb ik zeker weer veel visplezier beleeft. Chris de Ruiter was na vijf jaar weer terug en ook Theo Fidder is bij de club aangesloten. We hebben samen weer een zeer gezellig jaar gehad ondanks alles. Plezier in het vissen staat voorop dat heb ik al 54 jaar alleen denk ik wel eens (hadden ze de Boilie maar nooit uitgevonden) maar daar mogen jullie zelf een oordeel overgeven. Tot slot wens ik jullie allemaal hele fijne feestdagen en alvast een goede vangst.



Reacties

Populaire posts van deze blog

We zullen hem missen.

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.