Deze foto kent een bijzonder verhaal.

Het is even geleden maar toch wil wou ik er een verhaal over schrijven. Want je zou zeggen deze foto is toch net als anders?. Nou dat klopt maar de man die deze foto heeft gemaakt was iets waarvan ik niet wist dat dit een neef van mij zou zijn. Op deze bewuste dag zit ik aan de Blazekolk die tegen Kampen aan ligt. Het weer was super mooi en was zoals altijd weer volop bezig om een mooie karper te verschalken. Dit lukte mij om in de namiddag deze prachtige karper in het net te krijgen en leg hem zoals altijd op de mat, waarmee je totaal de vis niet beschadigd want dat staat hoe dan ook voorop. Op dat moment komt een man achter mij langs lopen en vraag’ zal ik even een foto maken’? waarop ik antwoord dat dit mooi zou zijn. Ik geef hem mijn fotocamera een maakt hij een aantal fotoś om er zeker van te zijn dat er wel een mooi plaat tussen zal zitten. Nadat dit alles is gebeurd vraagt hij aan mij waar ik vandaan kom en geef hem alle informatie. Man man vertelt hij, ‘weet je wel dat ik je neef ben’ en ik hem met ongeloof aan kijk. We hadden elkaar jaren niet gezien en gesproken en moest wel tien keer goed kijken als dit wel zo was. Maar warempel dit was echt de waarheid, zo kun je zien dat aan de waterkant toch altijd weer iets gebeurd dat je achteraf niet bij stil had gestaan. Nadien spreken we elkaar af en toe maar dan wel altijd aan de waterkant. Want mijn neef heeft ook een hobby en dat is veel wandelen. Mijn passie blijft nog altijd vissen waarbij ik minder meters maak, maar ook op deze manier geniet van de natuur en alles wat daar omheen te beleven is. Het blijft wel bijzonder.

Reacties

Populaire posts van deze blog

We zullen hem missen.

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.