Aanwezig publiek niet blij met wegblijven van rijders in Assen.

Rond de klok van zeven kom ik aan bij het schaatscomplex in Assen samen met nog twee schaatsfanaten waar menig toeschouwer al op weg is om de dames wedstrijd te bekijken en daarna de mannen van de hoogste divisie.

Bij aankomst op de baan was de sfeer uitstekend en liet Mariska Huisman zien dat zij het spel weer super had gespeeld  bij de dames , mijn maat gaf vijf ronden voor het eind al aan,’die meid gaat winnen, want ze heeft super benen”, en inderdaad dit gebeurde. 

Nadat het ijs weer was gedweild kwamen de grote mannen het ijs op, en werd de sfeer even anders, iedereen vroeg zich af, waar is de rest?. Nou er was namelijk geen rest meer aanwezig, dus een klein peloton moest het dan maar doen, en daar was niet iedereen tevreden over.

Verschillende ploegen hadden flink wat rijders al thuis gelaten omdat ze op trainingskamp gingen of al waren. Ook zijn er ploegen die rijders inzetten voor het lange baan schaatsen. Maar al snel kreeg ik daar verschillende meningen over te horen.

Wat is dit nu laat een oude man weten, strijden om de KPN marathon cup of de prioriteiten elders neerleggen? Daarvoor ben ik hier vanavond niet gekomen en heb ik mijn aantree geld daar zeker niet voor betaald”. jammer dat de topmarathonrijders ons als toeschouwer zo in de steek laten, niet mis dus van die oude man.

Waar ik mij enigszins mij wel in kan vinden, je gaat een nieuw seizoen in en laten alle ploegen weten er weer voor te gaan, en dan zit de helft van het seizoen er nog eens niet op en kiezen rijders alweer ergens anders voor, niet goed voor de sport in mijn ogen. 

Even later komt een man van de KNSB bij me lopen, en kun je aan zijn ogen zien dat hij niet blij is, ook hij laat weten, als dit de toekomst van het marathon schaatsen moet worden dan blijft er nog een klein handje aan publiek over, want ook deze meneer had het nodige al over hem heen gekregen, waar hij ook absoluut niets aan kan doen. 

Het is de keus die gemaakt word door de deelnemende ploegen, die als het zo doorgaat het publiek letterlijk en figuurlijk in de kou laten staan. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

We zullen hem missen.

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.