Jaar voorbij gevlogen aan de waterkant.

De laatste dagen van 2015 zijn inmiddels in gegaan en kijk ik even terug naar het karperjaar wat weer achter ons ligt. Voor mij was het een jaar waarin ik zeker niet ontevreden kan zijn. De aanpak dit afgelopen jaar was wel weer even anders als het jaar daarvoor, omdat ik het statische vissen wat meer links heb laten liggen.

Het was nu meer actief zijn met de feederhengel en zo nu en dan ook met de pen op karpervissen. Moet zeggen beiden is prachtig om te doen. Je bent veel meer actief bezig, en aangezien de vissen meer gedresseerd raken in de wateren waar ik vis, heeft dit toch weer een nieuwe doorbraak gegeven.

Het was een bewogen jaar waarin het weer toch wel de hoofdrolspeler is geweest mijn inziens. Veel wisselvalligheid kwam zeker niet ten goed aan onze passie, en zette menig karpervisser tot het nadenken. Er waren er zelfs bij die het geduld niet meer konden bewaren en er gauw klaar mee waren. Moet zeggen daar heb ik geen seconde last van gehad, maar naar vijfenveertig jaar kom je daar wel achter, hoe daar mee om te gaan.

Het was weer plezier beleven het afgelopen jaar, en dat staat bij mij altijd
voorop moet ik zeggen. Geen vangst maar toch blijven zingen geeft weer hoop voor de volgende sessie zeg ik altijd maar. Het jaar is voor mij voorbij gevlogen en was mijn laatste visdag dit jaar op 28 december 2015. Al met al kijk ik weer zeer tevreden terug naar een prachtig seizoen en hoop ik deze trend in 2016 voort te kunnen zetten.


Tot slot dank aan Hv Ons Vermaak uit Kampen die alles weer in het werk hebben gesteld om de hengelsportliefhebbers weer tot zin te maken. Het bestuur en haar vrijwilligers hebben weer veel werk verzet, zoals onderhoudt van alle wateren en daar omheen. Moet zeggen dat vele hengelsport verenigingen hier een voorbeeld aan kunnen nemen. Sluit het verhaal af, om iedereen alvast een visrijk 2016 te wensen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

We zullen hem missen.

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.