Ere wie ere toekomt.

Ik schrijf niet vaak een artikel als het gaat om een voorzitter of een belangrijk persoon die voor de samenleving veel betekend of heeft betekend maar bij deze doe ik dit zeker.

Zeker toen ik het goede nieuws te horen kreeg dat Henri van Beek ( oud voorzitter van WHC ) afgelopen maandag in het zonnetje werd gezet door zowel de hedendaagse voorzitter Robert During als door de burgemeester van de gemeente Oldebroek Adriaan Hoogendoorn.

Dit is een geweldig voor Van Beek die in mijn ogen nog steeds op die plek had moeten zitten. Van Beek ken ik persoonlijk al heel wat jaren en had zijn hart op een zeer goede plaats zitten. Dag en nacht kun je wel zeggen was hij met WHC bezig, en deed naar zijn vermogen er alles aan om alles in goede banen te leiden.

Weet nog goed dat Henri in het jeugdbestuur actief was en toen in die tijd alles toch aardig gestructureerd had bij zijn club, velen hadden daar zeer veel waardering voor. Dit bleek wel toen in 1989 Van Beek met ruime meerderheid werd gekozen tot voorzitter van WHC. Daarna begon het tijdperk echt voor Henri die samen met de rest van zijn bestuursleden een weg in sloegen die niet alleen door hen werd bepaald maar ook door de leden.

WHC maakte door de jaren heen flinke sprongen totdat het moment kwam dat alles op zijn kop werd gezet. De emoties liepen zo hoog op dat Van Beek het veld moest ruimen, in mijn ogen nog altijd onterecht. Gelukkig is de goedwillende Henri niet uit het beeld verdwenen en is weer te vinden bij zijn club WHC waar zijn roest nog steeds ligt.

Mooi dat dit alles hoe dan ook weer tot een binding is gekomen en heeft de persoon Henri van Beek, nu zijn wel verdiende erelid en erepenning op zak. Ere wie ere toekomt, dit is hoe de anderen er ook over denken hem zeer gegund.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.

Bierworst laat menig karper verleiden.