Bierworst laat menig karper verleiden.



Deze karper liet zich verleiden door een bierworstje
Nu langzaam maar zeker de herfst zijn intrede heeft gedaan, gaat menig karpervisser er weer extra voor zitten, en dat is niet verwonderlijk richting de wintermaanden. In een mum van tijd kan het zo anders worden, al zijn de winters niet meer zoals als vroeger is mijn idee.Maar goed wil ook jullie laten weten dat de tijd voor variatie ook weer is aangebroken. Zo heb ik zeker in de herfst en wintermaanden altijd de lekkere bierworstjes weer in mijn tas.

Normaal is het meer een gezelligheid lunch bij een eerlijk potje bier, maar is het zeker ook super aas om mee op karper te vissen.

De stijl van dit product heeft ook als voordeel dat het precies op een soort van pallet lijkt, en is het
tevens zeer makkelijk te monteren en kan het gewoon uren op de bodem blijven liggen zonder dat er ook maar war afbrokkelt. Wel is belangrijk om tijdens het vissen goed om te gaan met het bijvoeren van deze worst. Meestal snij ik uit een zo'n bierworst een vijf tot vijf van die stukjes en gebruik dit als bodemvoertje.

Topaas voor Herfst en Winter
Je kunt het brengen met de boot op een PVA zakje maar is het door het nog fijner te makken ook goed te mixen met wat witvisvoer. Het is maar net zoals je dit zelf wil, en kun je ook het model van het haakaas heel eenvoudig aanpassen. Zelfs kun je voordat je gaat vissen de bierworstjes voorzien van (SOAK) naar eigen keuze. Het is een aanrader om een aantal gaatjes in de worst te boren met een klein boilie boortje en zal de (SOAK) het geheel mee pakken, dit is zeker in de wintertijd een aanrader.

Ook een combinatie tussen dit aas en een pop up werkt zeer effectief, het heeft mij de nodige vissen over het koortje laten glijden. Daarmee wil ik ook eerlijk zijn dat andere vissoorten hier ook zeer dol op zijn, maar dat neem ik maar op de koop toe. Ik weet in ieder geval zeker dat met bierworst menig karper te verleiden. Zou zeggen probeer het zeker eens, en wens jullie hierbij een goede vangst.





Reacties

Populaire posts van deze blog

We zullen hem missen.

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.