Van statisch naar actief vissen op karper.


Ook deze Schubkarper werd met de Feeder gevangen

Inmiddels vis ik al zesenveertig jaar op karper en zijn we de tel kwijt geraakt hoeveel uren ik al aan de waterkant hebt doorgebracht. Het begon allemaal met de statische visserij op karper maar toch heb ik zo’n acht jaar geleden om toch maar eens hier van af te stappen en kocht ik een JVS Feeder die verschillende mogelijkheden heeft zowel voor de korte als de verre afstand. Door samen met Jan van Schendel hierover te praten werd een jaar later de juiste hengel op de markt gebracht die ook de zwaardere karpers de baas kon blijven bij het drillen van de vis.

Eenmaal hiermee te zijn begonnen werd het een must om te doen, want van het statische naar het actief vissen kom je gewoon in een andere wereld terecht. Ten eerste je bent veel drukker een leer je veel sneller op dingen te anticiperen. Bij het statische is dit anders want dan laat je eigenlijk uren je haakaas op de plek liggen en maar wachten op een aanbeet. Dat is dus heel wat anders dan met de Feeder vissen. Moet zeggen toen ik mijn eerste karper er aan kreeg was het wel even wennen geblazen, maar wat heb je er een sport aan zeg. Vissen van 26 pond gleden net zo makkelijk het koortje over waar ik zelf ook wel eens mijn twijfels over had, maar dit ging net zo makkelijk.


Door de intrede van de Method heeft het voor mij nog mooier gemaakt. Het zachte deeg met een klein pelletje of een boilie heeft menig karpers al opgeleverd. Het is een hele ander manier van vissen en blijf je bezig. Dit wil dus niet zeggen dat ik nooit meer statische aan het vissen ben, maar heb ik wel bepaalde water waar ik dit nog inzet. In het filmpje zie je vissen voorbij komen die allemaal met de Feederhengel zijn gevangen. Zal ook zeker in 2019 weer bezig zijn met het actief vissen op karper, het blijft op deze manier ook weer opnieuw uitdagend.









Reacties

Populaire posts van deze blog

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.

Bierworst laat menig karper verleiden.