Wat een dag.

Vanmorgen rond half zeven zette ik koers en wel richting Kampen. De plannen waren om met de pen op karper te gaan vissen, maar had al snel door dat dit vandaag het zeker niet zou gaan worden omdat een strakke noorden wind over het water stond te blazen.

Dus besloot ik om door te reizen naar het volgende water waar de wind wat minder uithaalde en het zeker gezien de warmte ook beter te doen was om zelf ook meer van de warmte te genieten. Had inmiddels de pen weer afgekoppeld en daaraan weer een grote voerkorf gemonteerd. Heb de ene hengel zo gemaakt dat ik zowel zeer snel van Pen naar voerkorf  kan veranderen en dat is wel ideaal.

Eenmaal alles voor elkaar bracht ik een korf of vier grondvoer met een mix aan pallets en maïs, eenmaal dat te hebben gedaan was het zover om het haakaas er ook bij te brengen en was het weer een kwestie van afwachten. Inmiddels was er meer dan anderhalf uur verstreken en had ik nog geen teken van leven gezien.

Maar daarna was het wel raak, zonder maar enig voorteken knalde de waker naar boven en probeerde de vis de struiken in te schieten, maar door even wat druk te zetten op deze vis zwom hij naar het midden van het water.

Na vijf minuten gaf de vis het op en kon ik hem rustig het landingsnet in laten glijden, met als resultaat een puntgave schub, niet echt groot en zwaar maar dat maakt mij helemaal niets uit, want alles wat ik vang aan karper is bij mij altijd welkom. Daarna even op de beeldplaat vast gelegd en kon de vis weer het vrije sop verkiezen.

Rond kwart over een lijkt het wel dat er een ramp is gebeurd en vliegen politie, brandweer plus nog meer hulpdiensten richting het industrieterrein van Kampen en zie ik ook grote zwarte rookpluimen over mijn heen komen. Het blijft maar doorgaan, en komt intussen Chris Ruiter ook aangescheurd om de rest van de visuren bij me te komen zitten. Veel aandacht voor het vissen was er eigenlijk niet meer, want we hadden de ogen maar steeds op de brand gericht en de nodige brandweerauto’s die maar bleven komen. Volgens mij waren er wel 40 brandweerwagens die het vuur bestreden, maar was het mijn dag wel vandaag , zo af en toe heb je van die dagen dat je van alles beleefd.


Rond half vijf zijn we uiteindelijk huiswaarts gekeerd en is het bij deze ene vis gebleven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

We zullen hem missen.

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.