Gastvrij ontvangst bij A&P in Hoogeveen.

Het is donderdagavond 17 oktober en rond zes uur bij mij op de bel word gedrukt. En ja hoor, daar is ie de man waar ik tijdens mijn vakantie al snel contact mee had aan het Prinses Margrietkanaal in het Friese Bergum en wij samen een dikke week met elkaar opgetrokken hebben tijdens onze karpersessie.


Links Alfred Sok-Rechts Pedro Sok
We hadden samen de afspraak gemaakt om eens een keer naar Hoogeveen te komen waar Pedro Sok samen met broer Alfred op het industrieterrein een eigen boiliebedrijf hebben met daarbij ook hengelsportartikelen die speciaal gericht zijn voor de karpervissers. Zins vorig jaar november zit men in een pracht pand waar de nodige machines staan om kilo’s Boilies er doorheen te draaien en bestaat het over enkele weken alweer een jaar.

Rond zeven uur komen Pedro en ik samen aan en is boven de deur het Logo al te lezen. Eenmaal binnen, word ik gastvrij ontvangen en maak ik kennis met Alfred die hoofdzakelijk kennis heeft hoe een Boilie kwalitatief er uit moet zien en goed zijn diensten doet zo gauw het onderwater verdwijnt. Alfred weet van wanten en heeft zelf ook al heel wat kanjers op de mat gehad en heeft door de jaren heen goed kennis van zaken gekregen.

Verse bollen heeft zijn voorkeur en werkt hij ook altijd met verse melen smaakstoffen en ga maar door, zoals ze het noemen Freezerbaits en dat heeft zijn vruchten afgeworpen, velen hebben de weg al weten te vinden naar A&P wat in de toekomst het streven heeft om te leveren aan grotere hengelsportzaken. Wat ik ook leuk vond dat de zoon en dochter en vrouwlief  van Pedro ook nog even naar de winkel waren gekomen om nog even van gedachten te wisselen van de pracht vakantie die we samen hebben beleeft.

Op deze manier is er een band ontstaan en hopen we dit samen nog lang vast te kunnen houden, hopelijk komt het ook nog een keer dat we samen de kanalen bij Hoogeveen op duiken. Ik heb een geweldig gevoel en dit bezoek overgehouden en leek het wel dat je elke dag in de winkel komt, geweldig gewoon. We zijn samen ook zeker nog niet klaar, Alfred en Pedro bedankt, het was een super avond. 

Kijk zeker ook even op http://www.hetkarpertje.nl/ waar alle producten op te zien en te lezen zijn. 

Dat de A&P bollen karpers opleveren kun je zien op de onderstaande link.http://www.youtube.com/watch?v=VlR_VToTec4

Door: Evert van 't IJssel

Reacties

Populaire posts van deze blog

We zullen hem missen.

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.