Karpervissen, is net als verslaafd aan alcohol zijn.

Het leek me eens tijd te worden om een stuk te schrijven hoe verslavend karpervissen kan zijn, ik zie het net als verslaafd zijn, aan alcohol. Niet verwonderlijk vindt ik, want als je een keer een pracht van een karper op de mat hebt, en je bent een beginnend karpervisser dan stroomt de adrenaline door je hele lichaam. 

Het typerende is dat je dan alweer bezig bent, wanneer de volgende keer weer gaat plaatsvinden. Ken velen die dezelfde passie als ik hebben, en kunnen we eindeloos samen over onze hobby praten, mensen zeggen wel eens, (waar het hart vol van is, stroomt de mond van over ), nou inderdaad is dat ook zo. 

Ik zie het net als iemand die verslaafd is, aan alcohol, die snakt zo snel mogelijk weer naar een flesje bier of andere drank, hiervan is het gevaar dat je lichamelijk flinke schade op kunt lopen, dit is bij onze hobby gelukkig niet het geval. Wel hebben we altijd drang om naar het water te gaan. Als ik al die uren bij elkaar optel ,in al die tweeënveertig jaar dat ik al vis op karper, dan is dat heel wat.

Denk dat dit bij velen het geval zal zijn, want net terug van school of werk, en het weer is goed, dan vliegen we naar onze favoriete put, of plas, om alles weer uit te stallen ,en wederom weer al wachtend een mooie karper in het net te laten glijden. De oude garde vertelde me in mijn jeugdjaren al, het zit in degenen, en op een of andere manier heb je dit al mee gekregen met de geboorte”,  ik geloof dat ook zeker, want als ik bij mij zie, mijn vader, jammer genoeg al overleden, mijn oudste broer waren al de grondleggers, en kreeg ik het vissen met de paplepel ingegoten.

Nu in deze moderne tijd is het niet anders, want het karpervissen is alleen maar toegenomen en is menig jonge schoolgaande al verslaafd aan deze hobby, het is zelfs zo gek, dat sommigen verzuimen om naar school te gaan, ze willen en moeten naar het water, en bij de werkende visser zijn al heel wat snipperdagen opgenomen om zo alsnog aan de waterkant te komen. Over een ding zijn we het wel eens denk ik, dat karpervissen zeer verslavend is, en zo lang onze gezondheid het toelaat, dit ook zo zal blijven. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

We zullen hem missen.

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.