Anders dan anderen levert vaak karper op.

Het is al een aantal jaren geleden dat ik op een put viste waar de hengeldruk zeer hoog lag, maar wilde de uitdaging toch aan. Normaliter rij ik door naar ander water waar het rustiger is, maar dit keer was het bewust met een bedoeling.

Wist dat er veel met boilies zaten te vissen en daar ook continu mee voerde, ook het systeem waar men mee viste leek zeer verdacht veel op elkaar en dat had mij in die tijd aan het denken gezet. Dus had voor mijzelf besloten om met gemengde graansoorten te gaan voeren met daarin een klein beetje gemalen tijgernoten, het laatst genoemde moet je zeker heel goed voor elkaar hebben want anders zijn het moordenaars voor karpers. 

Eenmaal alles in orde kon de proef beginnen, had een hengel voorzien met twee maïskorrels en de andere met een tijgernootje en een stukje maïs. Intussen had ik al wat bijgevoerd en was alles zoals ik het hebben wilde voor elkaar. Eenmaal aan het vissen duurde het ruim een uur en was het raak, de eerste karper gleed even later het landingsnet binnen en keek de rest van de put verbaast om zich heen. 

Ruim drie kwartier knalde een van de wakers weer omhoog en was nummer twee een feit. De eerste kwam al aanrennen en snapte er totaal niets van dat ik in een mum van tijd al twee vissen had gevangen. Opvallend was wel, dat ze nooit kijken wat je als haakaas gebruikt maar alleen maar naar de karper keek, dus aan het fijne had hij niet gedacht. Even later stapt de jonge weer naar zijn plek en valt weer zoals velen doen weer op de stoel en zet zijn sessie weer voort. 

U gelooft het niet, maar een half uur later was het weer feest, en ving ik weer een pracht van een schub (zie foto). Dacht bij mezelf, mijn missie is toch geslaagd, anders dan anderen vissen levert vaak karper op, weet zeker dat het nu nog werkt, als je, je ogen maar goed de kost geeft, daarna lande ik nog twee vissen. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

We zullen hem missen.

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.