Vergeten water.

In alle vroegte rij ik met mijn auto richting het kleine dorp Oosterwolde, die verbonden is aan de gemeente Oldebroek. Vanuit mijn woonplaats Wezep moet je deels toch een stuk door het polderlandschap om in dit prachtige dorp te komen.

Op een zeker moment kom je terecht bij een brug die je uiteindelijk over gaat. Je rijdt dan over een zeer groot kanaal die wij in de volksmond “De Water Heigraaf” noemen, dit water kruist min of meer overal doorheen en heeft een pracht aan vis mogelijkheden.

Weet nog goed dat in mijn jeugd er flink vis werd gevangen, en wel alle soorten, van brasem tot snoek en ook karper. Maar door de jaren heen hebben velen dit water links laten liggen, Je vraagt je af, waarom. Wordt er dan niets meer gevangen of leeft de visserij binnen deze gemeente niet meer?. Helaas kan ik daar geen antwoord op geven, maar weet wel dat er niemand meer met een hengel te zien is, op een verdwaalde snoekvisser na.


Daarom heb ik als kop er boven gezet “Vergeten water”. Denk dat het eens tijd word om in het voorjaar maar eens een kijkje bij dit water te gaan nemen, en kijken als er weer iets te ontdekken valt, want het zal toch niet zo zijn, dat alle vissen het hazenpad hebben gekozen? Dus wie niet waagt, wie niet wint. 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

We zullen hem missen.

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.