VISSEN OP KARPER IN DE HERFST BLIJFT HET MOOIST.

Bij de meeste karpervissers blijft het vissen op karper in de herfst wel het mooist. De zomerse temperaturen zijn dan min of meer verdwenen en zakt het kwik in de nacht gestaag. In de herfst kun je van alles verwachten en heeft de natuur ook iets extra's, zoals, harde wind, regen, de mistvelden, vallende bladeren en dat geeft ook een apart beeld.

Temperatuur:

Wat ook een belangrijke hoofdrolspeler is dat de temperatuur langzaam maar zeker naar waardes zakt wat de karper laat azen. Het gevoel van deze zoetwatervis geeft aan dat hij zich toch voor de winter vol moet proppen en zo de echte maanden door te komen. Dit wil niet zeggen dat dit altijd het geval is, want het loopt ook wel eens anders, dat je op sommige wateren haast geen run kunt verwachten en juist in het echte koude water pas vissen op de mat krijgt.

Aanpak:

Een goede aanpak en kennis van het water waar we in zitten te vissen is zeer belangrijk. Soms zie je ze komen, en beginnen zonder na te denken een flinke voercampagne aan te leggen, en komen achteraf bedrogen uit.

Verandering:

Ze zeggen wel eens elke verandering is geen verbetering, maar daar ben ik het niet altijd mee eens. Zeker in de herfst maanden heeft door verandering van de vis wijze mij dit toch aardig wat karpers over het koortje doen laten glijden. Met weinig voeren kun je zeker effectief vissen en gebruik ik graag klein aas. De laatste jaren vis ik veel met de method en blijft mais mijn super haakaas. Ook zet ik wel eens pop up bolletjes in wat zeer goed werkt.

Flavour:

Er zijn er ook velen die in de herfst en winter flink flavour of soak gebruiken, om zo een karper te doen verschalken, ook dit werkt perfect. Ja en zo heeft ieder wel zijn manier van vissen.


Tot slot wens ik iedereen weer hele goede vangsten toe in deze herfstmaanden die komen gaan. En zo ik altijd zeg, vis verantwoord, en hou er ook zeker plezier in, want dan hou je het heel lang vol. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

We zullen hem missen.

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.