Een jaar die voorbij is gevlogen.

Nu ik dit schrijf zitten we nog maar een week verwijderd van de kerst en zitten we in de laatste week van het jaar 2022. Voor mij en gezin was het een bijzonder jaar maar kwam er uiteindelijk licht aan de horizon wat alle spanning weer heeft weggenomen. Dat wil dus niet zeggen dat er volop feest gevierd kon worden, wij zijn ook in het afgelopen jaar dierbaren verloren om maar geen namen erbij te noemen. Het was een klap voor allen die een goede verbintenis hadden met deze personen. En waren er ook mensen die gevochten hebben tegen de gevreesde ziekte maar gelukkig daar weer bovenop zijn gekomen. Maar weten we ook dat het dagelijkse leven weer moet worden opgepakt al is dat altijd niet even makkelijk.
Passie: Als ik kijk naar mijn passie en wel vissen op karper dan ben ik zeker niet ontevreden. Dit jaar was ik later zichtbaar aan de waterkant maar was ik weer heel wat dagen actief aan de waterkant. Het weer loog er niet om want de temperatuur haalde recordhoogtes en ja dan weet je ook dat de vangsten niet altijd succes verlopen. Maar na de weersverandering zagen we een snelle verandering in de aanbeten en konden er verschillende mooie karpers het net in glijden. Het bleef mooi zacht weer, dus was er reden om lekker door te gaan totdat de winter inviel en het ijs op de kanalen en putten alles stil legde. Maar hoe dan ook, ik heb er weer veel plezier aan beleeft en zo hoort het. Ik hoop dat allen die dezelfde passie hebben als ik ook een tevreden jaar hebben gehad wat vangsten betreft. Ook zoals elk jaar heb ik weer een dag doorgebracht met mijn grote vriend Harry en was het weer een ware belevenis. Ja en moet zeggen dat hij ze wel wist te vangen, en ik naar de vogels in de lucht zat te kijken, ook dat hoort bij het vissen.
Ook was het naar enige tijd niet samen aan de waterkant te hebben gezeten met Benny van de Werfhorst een superdag. Een dagje kanaal leverde helaas niets op maar het was weer super gezellig. Benny is inmiddels getrouwd en woont al enige tijd in het Zeeuwse Axel, ja en dat is niet bij mij naast de deur. Dus was het weer mooi samen zijn, en dat gaan we zeker nog eens over doen.
Wat ook weer mooi was dat ik samen met mijn oudste zoon een dag aan de visput kon doorbrengen. Hij is inmiddels verhuist naar Coevorden. Al vroeg waren we samen uit de veren en was het prima visweer. De gehele dag zag ik geen teken of leven maar wist hij twee prachtige spiegelkarpers te vangen en die mochten er zijn hoor. Zo keken wij samen ook weer terug naar een mooie visdag en zal ik in de toekomst zeker ook in Coevorden mijn hengels uitgooien want daar is het ook rijk aan water.
Sport: Voor mij was het ook een mooi sportjaar na alle tegenslag, en mocht ik als omroeper prachtige evenementen beleven. Zo ook het Nederlandse Kampioenschap voor de jeugd dat werd gehouden bij de ATB Vereniging Oldebroek. Wat een strijd in sportieve zin en wat geniet je dan als je jeugdige talenten ziet strijden met elkaar en dit samen met Dirk Jan Grootkarzijn aan elkaar mocht babbelen. We hebben beiden weer volop genoten. Wat er ook uitsprong was wel de DMX finale Motocross dat werd gehouden bij MSV NOV in Heerde en dat twee dagen lang, geweldig om te doen. Dit is maar zo een greep van het afgelopen jaar.
Bijzonder: Er waren ook bijzondere dingen die mij altijd bij zullen blijven van 2022 en dat is de huldiging van Julian Bijsterbosch , wat was dit ook prachtig om hier een bijdrage aan te mogen leveren. Achttien Jaar en dan BMX wereldkampioen worden. En dat deed de Hattemebroeker zelfs met een blessure. Ook werd hij op een bijzondere wijze gehuldigd bij de ATB Vereniging, het was fantastisch.
Ja en dan ook nog Dani Heitink uit Kamperveen die als motocrosser zeer mooie prestaties wist te behalen bij de 85cc grote wielen. Voor hem was de WK voor de jeugd een geweldige ervaring en ook bij de EMX en Adac wist hij zeer goede uitslagen te rijden. Met het goede nieuws dat vele sponsoren hem ondersteunen, want dat heb je zeker nodig.
En zo heb ik natuurlijk alle andere sporters uit mijn gemeente kunnen volgen en daarbuiten, die allemaal weer een doel hadden om tot goede resultaten te komen. Ook daarin zullen een aantal zijn die niet tevreden waren. Maar er liggen nieuwe kansen voor 2023 en hopelijk zal deze dan wel slagen. Zo heb ik ook weer via LocoFM de gemeenschap op de hoogte kunnen houden van uitslagen, interviews en ga maar door op sportgebied in het programma " Sportief Zijn Zeker Weten", die elke maandagavond en dinsdagmiddag te horen is op de regioradio. Mooi dat je op deze manier een steentje kunt bijdragen. Tot slot ben ik nog volop bezig met de Maxi Promo wintercompetitie die ook tussen de feestdagen door gewoon doordraaien op sportpark Stuivezand, dat staat dus niet stil. Zoals gezegd is voor mij het jaar voorbij gevlogen en hoop ik in 2023 weer mooie evenementen te beleven. Maar ook weer in gezondheid aan de waterkant de nodige uren door te brengen.
Kijk ook zeker eens op mijn Facebook pagina van EENMIXVAN waar regelmatig sportnieuws op te lezen is.

Reacties

Populaire posts van deze blog

We zullen hem missen.

Bart Notten neemt na 25 jaar afscheid als bakkenist.

Dompekolk was vroeger een makkelijk karperwater.